SumNet stadsnät har inga egna avtalade slutkunder och har därmed ingen publik teknisk support.
I de flesta fallen är felet i bostaden, kontrollera er egen utrustning först. Börja med att starta om er fasta utrustning som kan vara en router samt en dator. Sedan kontrollera om de utger en status om saknad internet åtkomst. En bra metod är att koppla ur all ansluten utrustning till er mediaomvandlare, sedan enbart ansluta en dator med kabel och prova den först. Ni kan även se våra guider om hur våra media-omvandlare fungerar.
Se länkar under Guider media-omvandlare.
Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör ni tecknat avtal med.
Den tjänsteleverantör som ni tecknat er internettjänst med är den som ni kan få hjälp av. De kan även ha mer information om det skulle kunna vara ett mer bakomliggande problem. Om tjänsteleverantören inte har telefontid kan ni gå in på deras hemsida via annan uppkoppling och kontrollera om de har någon uppdaterad information om en eventuell driftstörning.
Kontrollera om vi har några driftstörningar i denna länk Driftstörningar